آرورایحه

فروشگاه اینترنتی آرورایحه ارائه دهنده انواع خوشبو کننده هوا

آرورایحه

فروشگاه اینترنتی آرورایحه ارائه دهنده انواع خوشبو کننده هوا

جینجر و خواص آن چیست؟

جینجر یا زنجبیل ادویه ای است که از ریشه گیاه Zingiber officinale به دست می آید. زنجبیل به طور گسترده در غذا های آسیایی، داروهای گیاهی و خاورمیانه استفاده می شود. زنجبیل زیرگونه ای از کورکومین است که این روش برای درمان مشکلات روده و معده به طور کلی مفید است و برای افرادی که رژیم غذایی دارند غذای بسیار خوبی است. جینجر دارای خواص ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است و می توان از آن به عنوان مسکن و درمان مشکلات مرتبط با سلامتی استفاده کرد.

دلایل شگفت آور برای استفاده از زنجبیل

زنجبیل یک گیاه دارویی ارزشمند است. جینجر دارای خواص مختلفی از جمله تقویت قلب، ضد تهوع، ضد لخته شدن خون، ضد سرفه، ضد کبد، ضد التهاب، ضد باکتری، ضد اسپاسم، محرک سیستم ایمنی، ضد نفخ، افزایش ترشحات گوارشی، کاهش کلسترول خون، افزایش گردش خون در مغز و کمک به هضم غذا هست. جینجر کاربرد های وسیعی دارد و می تواند به شما در جلوگیری از حالت تهوع و استفراغ، بی اشتهایی، مشکلات روحی، برونشیت و سایر مشکلات کمک کند.

 

خواص شگفت آور زنجبیل

جینجر یا زنجبیل گیاهی گلدار و بومی جنوب شرقی آسیا است و یکی از سالم ترین و خوشمزه ترین ادویه جات روی کره زمین بشمار می رود. ریزوم یا ساقه زیر زمینی زنجبیل به صورت تازه، خشک و پودر استفاده می شود و فواید بسیاری برای سلامتی از جمله درمان حالت تهوع، کاهش قند خون، رفع سوء هاضمه، کاهش درد قاعدگی و کاهش وزن دارد.

لایه برداری

لایه برداری پوست یکی از خواص زنجبیل است. در خانه به راحتی می توانید برای خود اسکراب بدن و صورت درست کنید و از خواص آن لذت ببرید. بافت دانه زنجبیل سلول های مرده پوست را لایه برداری می کند. آن را با عسل مومی ترکیب کنید و از عطر فوق العاده آن لذت ببرید.

ضد میکروب

زنجبیل دارای خواص ضد ویروسی، ضد میکروبی و ضد قارچی است.

 

 

کاهش درد و التهاب

خواص ضد التهابی جینجر به خوبی شناخته شده است. طبق مطالعات، مواد موثر موجود در زنجبیل به اندازه یک مسکن محبوب و موثر عمل می کند. اگر دردهای قاعدگی شدید دارید باید از زنجبیل استفاده کنید. جینجر همچنین به درمان سردرد، دردهای عضلانی، کمردرد و درد مفاصل کمک می کند. نوشیدن چای جینجر یک راه ساده برای تسکین سردرد و داشتن خوابی راحت است. تنها کافی است چند قطره روغن زنجبیل را به وان حمام اضافه کنید و به مدت 20 دقیقه خیس کنید تا درد های عضلانی برطرف شود.

کاهش وزن

با گنجاندن جینجر در رژیم غذایی خود، می توانید به راحتی مصرف مواد غذایی خود را کاهش دهید و وزن کم کنید. از آنجایی که جینجر باعث سیری می شود، نیاز به کالری کمتری احساس خواهید کرد و در نتیجه مواد غذایی کمتری را مصرف می کنید. زنجبیل از مواد طبیعی قوی بشمار می رود که به جهت جلوگیری از گرسنگی و پر خوری استفاده می شود. زنجبیل یک ماده ضروری برای کاهش وزن است زیرا کالری کمی دارد و گرما تولید می کند. علاوه بر این، در تسریع متابولیسم و ​​سوزاندن چربی ها نیز بسیار موثر است.

پیشگیری از سرطان

زنجبیل در حال حاضر به عنوان یک درمان جایگزین برای سرطان های مختلف در حال بررسی است. خواص ضد سرطانی جینجر بسیار قوی و تاثیرگذار هست و به پیشگیری از انواع سرطان کبد، سرطان سینه و تخمدان، سرطان روده بزرگ و سرطان پانکراس کمک می کند.

تقویت عملکرد مغز و جلوگیری از بیماری آلزایمر

گفته می شود پیری افراد با وجود استرس و اضطراب تسریع می شود که از علل اولیه بیماری آلزایمر و کاهش توانایی شناختی در سنین بالا هستند. از سوی دیگر، آنتی اکسیدان ها و ترکیبات زیست فعال جینجر می توانند واکنش های التهابی در مغز را مهار کنند و عملکرد مغز، زمان واکنش و حافظه را بهبود بخشند چرا که عملکرد مغز با افزایش سن به ویژه در زنان میانسال کاهش میابد.

کاهش قند خون

همان طور که بیان شد، جینجر عصاره ای از ریشه گیاه بومی آسیا است که می تواند در شربت ها، کپسول ها و سایر عصاره های مایع استفاده شود. اثرات ضد دیابتی زنجبیل در تعدادی از آزمایشات بالینی مورد مطالعه قرار گرفته است و نشان می دهد که مکمل های زنجبیل به میزان قابل توجهی سطح قند خون ناشتا را کاهش می دهد. همچنین طبق تحقیقات انجام شده، جینجر کنترل طولانی مدت قند خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بهبود می بخشد.

کاربرد جینجر برای آشپزی

قبل از خوردن و استفاده از جینجر در آشپزی، می بایست مواردی را در نظر داشته باشید. از جمله این موارد می توان به عدم استفاده روزانه، بیش از دو تا چهار گرم زنجبیل در روز اشاره کرد. زنجبیل درد معده را به ویژه در فصل زمستان تسکین می دهد و بدن را گرم می سازد. بعضی از افراد ممکن است در سفر دچار حالت تهوع، سوزش معده یا استفراغ شوند که می توانند با استفاده از جینجر، این علائم را کاهش دهند. بیشتر غذا های چینی و هندی حاوی جینجر هستند که طعم و مزه تندی را ایجاد می کند و برای هضم و معده مفید است. زنجبیل تازه و شربت جینجر یا چای زنجبیل گرما را در بدن ایجاد می کند و موجب می شود تا سموم و مواد زائد را از طریق عرق از بدن دفع کنید.

مهم ترین موارد در مصرف جینجر

اگر زنجبیل تازه می خورید، حتما آن را وزن کنید تا بفهمید که چه مقداری از آن معادل 2 تا 4 گرم است. مصرف روزانه 2 تا 4 گرم ریشه تازه برای درمان نفخ، تهوع یا سوء هاضمه مناسب است. برای جلوگیری از استفراغ نیز، هر چهار ساعت یک گرم پودر زنجبیل (نصف قاشق چایخوری) مصرف کنید. در واقع در این موارد می توان مقدار کمی زنجبیل خشک شده را در دهان گذاشت و قورت داد. چرا که باعث می شود حالت تهوع بلافاصله از بین برود. زنجبیل نه تنها معده را تقویت می کند بلکه از رشد کرم ها و انگل ها در معده و روده نیز جلوگیری می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد